Közösségi média

Érdemes-e Instagram-követőket vásárolnod?

Mint ahogy annak idején a Facebooknál, a most még felívelő szakaszában járó Instagram esetében is sokakban felmerül a kérdés: vajon érdemes-e ezen a közösségi média csatornán követőket vásárolni? Nyilván sejted a választ, de az okokat nem feltétlenül. Nézzük őket!

Elindítottad az Instagram-fiókodat, teszed is fel rá a jobbnál-jobb fotókat, de a követők valahogy nem akarnak jönni. Legalábbis nem olyan sebességgel, ahogy szeretnéd. Nézed a sztárok Instagram-csatornáit, és látod az elképesztő számokat a több 10 és 100 ezer követőről. És, hogy néz ki az, hogy Neked csak pár követőd van?

Két megoldás Instagram-követők vásárlására

Ilyenkor sokakban felmerül az – mint ahogy az online marketing minden más területén -, hogy miként lehetne valahogy lerövidíteni az utat, mérsékelni az erőfeszítéseket, és csak sütkérezni a dicsőség fényében, amit ebben az esetben több ezer követő jelent. Ilyenkor jönnek a követő-vásárlások, az értelmetlen nyereményes játékok lájkért, stb.

Számtalan szolgáltatás kínál ugyanis aprópénzért követőket, de megéri-e belevágni? Van-e valami hiba a dologban? Nyilván nem az a legfontosabb, hogy törvényes és biztonságos-e, hanem inkább az, hogy jó befeketetés? És ha körülnézel a piacon, akkor látod, hogy egész jó árakon meg lehet ezt tenni. Könnyű és csábító megoldani “okosba”.

A helyzet a valóságban azonban az, hogy amikor követőket vásárolsz, akkor csak a számokért fizetsz. Márpedig a megvásárolt követők vagy botok, vagy pedig inaktív fiókok. Az tehát nincs benne az árban, hogy ezek lájkolni fogják a bejegyzéseid, hozzászólnak, megosztják. Pusztán egy számot jelentenek a neved mellett.

Létezik egy másik megoldás is, amikor olyan szolgáltatást vásárolsz, ahol ha bekövetsz valakit, akkor az visszakövet téged. Ebben az esetben nagyobb az esélye annak, hogy valós személyek állnak a fiókok mögött, de az elköteleződés mértéke még mindig igen szerény lesz. Ráadásul kockázatos a megoldás, mert nem tudod, hogy valóban vissza fognak-e követni azok, akiket Te követsz. Valójában a többség nem fogja ezt megtenni.

Romlik a hitelességed és eredménye sincs

Persze, ha a célod csak annyi, hogy legyen egy impozáns, vagy legalábbis elfogadható szám a neved mellett, akkor bármelyik megoldás megteszi. Ugyanakkor az a veszély fennáll, hogy a sok hamis követő miatt romlik a hitelességed a valódi követők szemében. Ők azt látják, hogy bár sok a követőd, interakció gyakorlatilag nem érkezik a posztjaidra. Szerinted nem furcsa, ha valakinek van 10 ezer követője, de egy-egy posztjára mindössze 2-3 lájkot kap, és semmi mást?

Ez pedig azt is jelenti, hogy nem nagyon fogsz megjelenni a valódi követőid feedjében, de az ajánlások között sem. Még ha bele is futnak a képeidbe, akkor sem inspirálja őket sem lájkolásra, sem hozzászólásra, ha senki más nem teszi ezt. Az elköteleződés mértéke pedig kulcsfontosságú tényező az Instagram algoritmusában, mely meghatározza, hogy milyen posztokat jelenít meg a felhasználók számára.

A nagy követőszám ugyan meggyőzhet embereket arról, hogy kövessenek téged, de ha nem jó a tartalmad, nem látnak elköteleződést mások részéről, akkor ugyanolyan könnyen kikövetnek téged. Ráadásul nincs garancia arra, hogy a magas követőszám beindítja a felhasználók fantáziáját.

És még az adatok is torzulnak

Mindezek mellett még a mérést is megnehezíted a magad számára, hiszen az inaktív követők és a botok torzítják az adatokat, Így nem látod az elköteleződés valódi mértékét, azt, hogy az igazi követők miként reagálnak a posztjaidra. Ha pedig nem tudod, hogy egy-egy posztod valójában milyen arányban vált ki elköteleződést a követőid körében, akkor nem is látod, min változtass. Vagyis: nem fogod tudni, miként optimalizáld a közösségi média marketinged az Instagram esetében. Ez pedig azzal is jár, hogy a valódi követőidből sohasem lesz ügyfél.

Úgyhogy szánd rá az időt, energiát, pénzt arra, hogy igazi kapcsolatot alakíts ki a közönségeddel az Instagramon is, ahogy a többi közösségi média csatornán! Mert ez a lényeg, nem a semmitmondó, önmagukban értéktelen számok. És összpontosíts a tartalmad fejlesztésére, javítására, mert ezáltal válsz hitelessé és vonzóvá az emberek számára!