PPC - Adwords és Facebook-hirdetések

Facebook hirdetések: 8 tévhit, amit jobb, ha elfelejtesz

A Facebook hirdetések jelentik most az egyik legjobb eszközt arra, hogy forgalmat terelj a weboldaladra. Ennek is köszönhető, hogy tele van a web a különféle tanácsokkal, melyek nagy része azonban nem mindenki számára hasznosítható. Milyen tanácsokat érdemes kétkedéssel fogadni?

1. Ahhoz, hogy elérd a célközönséged, hajszálpontos célzásra van szükség

Számtalan cikk és videó foglalkozik azzal, hogy miként is célozhatod meg pontosan a közönséged. A Fecabook természetesen jó eszközöket kínál ehhez, tehát miért ne élnénk a lehetőséggel, és csak azokat céloznánk meg, akik biztosan érdeklődnek a terméked iránt? Azért, mert bár logikusnak tűnik így eljárni, a gyakorlat azt mutatja, hogy nem feltétlenül ez vezet a legjobb eredményekhez.

A tűpontos célzással ugyan valóban eléred azokat az embereket, akik valószínűleg érdeklődnek a terméked iránt, de ezek nem pont ugyanazok, mint akik kattintanak is a hirdetésre, majd konvertálnak. Viszont a Facebooknak van egy olyan algoritmusa, amely rendkívül jó eredményeket mutat fel ilyen tekintetben. Érdemes tehát kihasználni.

De ahhoz, hogy ez az algoritmus jól működhessen, a nagyon pontos célzással belőtt közönség mérete sok esetben túl kicsi. A túlságosan szűkre szabott célzás adott esetben akadályozhatja, hogy a valóban jól konvertáló csoportot megtalálja az algoritmus.

Vagyis, ha konverziókat, leadeket vagy csak forgalmat szeretnél a weboldaladra, akkor lehet, hogy jobb megoldás szélesebb közönségre célozni. A méret természetesen a költségvetésedtől, az ajánlataidtól és a céljaidtól függ. Azt, hogy mekkora közönségnél lesz érezhető ennek az algoritmusnak a hatása, tesztelni kell. A lényeg azonban az, hogy amikor konverziókról van szó, akkor nem a hajszálpontos célzás, és a közönség minél szigorúbb leszűkítése vezet eredményre.

2. Facebook hirdetéseket nem érdemes használni B2B-nél

A B2B marketingesek sokszor ügyet sem vetnek a Facebook-hirdetésekre, mondván: ezek nem hatékonyak a leadgenerálásnál. Hiszen egy közösségi média csatornáról van szó, miközben ők a szakmát célozzák.

Ugyanakkor érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon a szakma nem használja-e a Facebookot? A tapasztalatok azt mutatják, hogy nem csak könnyebb itt elérni őket és a cégüket, hanem ráadásul a leghatékonyabb megoldás is egyben. Legalábbis a többi közösségi média csatornához viszonyítva.

Ráadásul a Facebook hirdetési és optimalizálási képességei minden más közösségi oldalnál jobbak, még a B2B marketingesek számára is. Hiszen a Facebookon az embereket nem csak demográfiai adatai alapján érhetjük el, hanem iparág, pozíció, jövedelem, stb. alapján is. Létrehozhatunk hasonló közönségeket, így automatikusan megtalálva olyan embereket, melyek olyanok, mint a létező ügyfeleid.

3. Mosolygó emberekről készült képekkel több lesz a vevőd

Lehet, hogy találkoztál már ezzel a tanáccsal, ami részben igaz is, de azért nem teljesen. A mosolygó emberek ugyanis nem feltétlenül a legjobb eredményt hozzák, amikor hirdetési képekről van szó. De mi hozza akkor a legjobb eredményeket? A válaszhoz gondolj arra, hogy Te mire kattintanál a Facebook hirfolyamodban. A leggyakrabban olyan hirdetésekre, melyeken valami vonzó a számodra. Azt kell érezned, hogy megéri számodra kattintani.

Márpedig a legtöbb esetben egy mosolygó ember nem jelent elég meggyőző erőt. Főleg nem akkor, ha egy sima stockfotóról van szó, ami sokszor nagyon sablonos, és lehet, hogy már többször is találkoztál vele a weben.

Vagyis unalmas fotók helyett próbáld azt megértetni a közönségeddel, hogy mit kínálsz számukra, illetve, hogy milyen előnyük származik abból, ha kattintanak. Amikor ugyanis az emberek a Facebook hírfolyamukat nézegetik, akkor nem valami speciális dolgot keresnek, és nem is töltenek túl sok időt a posztok nézegetésével (különösen nem akkor, ha azok fizetett hirdetések). Vagyis a képednek ki kell emelkednie a hírfolyamból, és érdeklődést kell kiváltania az emberekből.

4. Pénzt kell áldozni az oldalkedvelések megszerzésére

Nagyon sok cég hajlandó nagyobb összegeket kifizetni azért, hogy oldalkedveléseket szerezzen. Ez ráadásul a fő KPI-jük, azt feltételezve, hogy kifizetődik számukra, ha több ember látja a posztjaikat, és ezek majd az ügyfeleik lesznek. A helyzet azonban a valóságban kicsit másként néz ki.

Csak azért, mert valaki lájkolja a céged a Facebookon, még egyáltalán nem biztos, hogy ő valaha is az ügyfeleddé válik. Másrészt pedig, mint tudjuk, a Facebook organikus elérése mára a nullát közelíti, vagyis a lájkolóid nem is látják a posztod, kivéve, ha promózod őket.

Lájkvadászat helyett tehát több értelme van már eleve a Facebook-hirdetésekre koncentrálni. Arról azonban meg kell győződni, hogy a megfelelő kampánycélt válasszuk ki az üzleti céljaid elérésére. Ez általában a konverziókat, leadgenerálást vagy a forgalmat jelenti. Ha így teszünk, akkor nem csak hatékonyabban költöd a pénzed a Facebookon, hanem még akár lájkokat is szerezhetsz mindenféle extra költség nélkül.

Annál is inkább, mert ha valaki kedveli a hirdetésed, akkor őt meg is kérheted arra a hirdetési fiókod értesítéseinél, hogy az oldalad is kedvelje. Ehhez csak egy gombot kell megnyomni.

5. Minden weboldallátogatódat meg kell céloznod remarketinggel

Ezzel kapcsolatban azt kell átgondolnod, hogy a weboldalad különböző kampányok során különböző emberek látogatják meg, akik adott esetben akár a weboldalad más-más részeire érkeznek. Tehát ennek megfelelően kell őket újra megcélozni: eltérő hirdetésekkel és ajánlatokkal.

A lényeg itt a szegmentálás: a közönséged felosztása különböző csoportokba, és a megcélzásuk különböző hirdetésekkel. Például egy szegmensbe helyezheted azokat az embereket, akik már meglátogatták mondjuk az “ajánlatkérés” oldalad egy hirdetésre kattintás révén. Ezek az emberek már érdeklődést mutattak az ajánlatod iránt, így nagyobb valószínűséggel konvertálnak, mint azok, akik minden cél nélkül böngésznek.

Ha viszont válogatás nélkül célzod meg azokat, akik meglátogatták az oldalad, akkor azzal feleslegesen szórod el a pénzed. Hiszen olyanokat próbálsz meggyőzni, akik valami más ok miatt léptek fel az oldaladra, és nincs értelme velük foglalkozni. Például, ha van egy állásajánlat oldalad, akkor azok fogják megnézni, akik arra kíváncsiak, dolgozhatnak-e nálad. Ők nem valószínű, hogy a vevőid lesznek. Így teljesen felesleges őket is céloznod a hirdetéseiddel.

6. A jobb oldali hirdetések nem hatékonyak

A jobb oldali hirdetéseket sokan kerülik, mivel gyenge eredményeket értek el vele, vagy pedig hallottak arról, hogy jobb, ha nem használják ezeket. Ugyanakkor a jobb oldalon megjelenő hirdetések nagyon hatékonyak lehetnek. De csak akkor, ha külön kezeled őket, mert ezeknél a kattintások után érdemes fizetni.

A rossz eredmények általában abból következnek, hogy sok hirdető együtt használja őket a hírfolyamban megjelenő hirdetésekkel. Vagyis ugyanúgy állítja be mindkettőt, a megjelenések után fizetve. Márpedig a jobb oldalon könnyű megjelenni, hiszen itt a kevés hirdető miatt szerény a konkurencia. Ilyenkor a Facebook ugyanannak a felhasználónak gyakran mutatja ugyanazt a hirdetést. Ennek eredménye pedig a sok megtekintés, de gyenge elérés.

A megoldás tehát az, hogy a jobb oldali megjelenéseket külön kell kezelni, mégpedig úgy, hogy csak a kattintások után fizetsz. Ezzel rendkívül sok megjelenést érsz el desktopon, mégis csak akkor fizetsz, ha valaki kattint a hirdetésre.

7. A relevancia-pontszám a legfontosabb mutató

Sokan túl nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy javítsák a relevancia-pontszámukat, mert azt gondolják, hogy ez jobb eredményekhez vezet. Pedig nem ez lenne a legfontosabb, végső szám, hanem az ügyfelenkénti költség és a ROI. Természetesen a relevancia-pontszám is fontos, de nem fontosabb, mint az előbbiek, és ráadásul nem is mindig korrelálnak.

A Facebook a hirdetésed az alapján minősíti, hogy mennyire releváns a közönséged számára, de beletartoznak a lájkok és a megosztások is. De pusztán azért, mert az emberek nem lájkolják vagy osztják meg a hirdetésed, még nem lesz rosszabb a konverziónkénti költséged.

Azért persze figyelni kell a relevancia-pontszámra is, és érdemes egy jobb értékre törekedni, mert az valószínűleg jobb eredményeket is hoz, viszont nem szabad elfelejteni, hogy nem a relevancia-pontszám emelése a fő célod, hanem az eladás.

8. A Facebook-hirdetések túl drágák

A Facebook-hirdetések nem egyszerűen az egyik leghatékonyabb digitális marketing csatornát jelentik – azok számára, akik jól csinálják -, hanem jó eredményeket hoznak olyan cégeknek, akik kis költségvetéssel vágnának bele. Nyilván persze egy napi pár száz forintos költés hatására nem fog egy cég multivá válni, de mégiscsak elindul egy úton az üzleti siker felé. Ráadásul bárki könnyen kipróbálhatja, és elkezdhet egy egyszerű, kis tesztkampányt, amiből kiderül, hogy működik-e az ő esetében.